یکی از مسائل دشوار کننده مکالمات، احساسات در ارتباطات هست.
در این مطلب در خصوص این مبحث با هم صحبت می کنیم.
و مواردی رو زیر ذره بین میبریم.
پس با ما همراه باشید.
احساسات در ارتباطات به چه معنا هستند؟
مردم احساسات را در دو دسته کلی قرار می دهند.
یک دسته احساسات مثبت و دیگری احساسات منفی.
خوشحالی احساس مثبتی هست، بنابراین ناراحتی احساسی منفی می باشد؛
آرامش احساسی مثبت است در حالی که استرس و اضطراب منفی هستند.
اگرچه احساسات به طور کلی یک واکنش طبیعی نسبت به شرایطی است که در آن قرار داریم.
و تنها زمانی که ما باید نگران حال خودمان باشیم،
زمانی است که احساسی مغایر با شرایطی که در آن قرار داریم را حس می کنیم.
بنابراین بهتر است احساسات را به در دو دسته مناسب و نامناسب قرار دهیم.
واکنش های احساسی ما
زمانی که ما با اخباری غیر منتظره روبرو می شویم،
ممکن است که احساس عصبانیت کنیم، ممکن است که احساس نا امیدی یا حتی خشم کنیم،
از سوی دیگر امکان اینکه بسیار خوشحال و هیجان زده هم شویم وجود دارد.
چیزی که به ما کمک می کند و بسیار هم تاثیر گذار است،
این است که تشخیص دهیم از نظر احساسی نسبت به اتفاقات مختلف چه واکنشی داریم،
و به راه های مختلفی فکر کنیم که از طریق آن ها در صورت لزوم می توانیم احساسات خودمان را کنترل کنیم.
ارتباطات در هنگامی که احساسی هستیم
اگر ما نیاز داریم که با شخصی ارتباط برقرار کنیم و اطلاعاتی را به آن شخص بدهیم که ممکن است روی آن شخص تاثیر احساسی بگذارند،
این به ما کمک می کند که آن اثر را پیش بینی کنیم و چیزی که می خواهیم بگوییم و یا بنویسیم را بسته به آن مطرح کنیم.
و برای این کار قطعا نیاز به آموزش داریم و باید بدانیم که در هر شرایط چطور عمل کنیم.
در مطلب آموزشی بعدی در خصوص صحبت در مورد تغییر با من همراه باشید!
]برای ادامه یادگیری در مطالب بعد همراه من باشید.
پیشنهاد میکنم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:
ارتباطات در شرایط سخت (بخش اول)
مکالمات در شرایط سخت (بخش دوم)
مکالمات در شرایط سخت (بخش سوم)
مکالمات در شرایط سخت (بخش چهارم)
مکالمات در شرایط سخت (بخش پنجم)
بر مبنای:
برای یادگیری نکات کاربردی و تخصصی در خصوص مهارت های ارتباطی و فن بیان، حتما دوره پایه مهارت های ارتباطی رو دانلود کنید!