ارتباطات جدید از طریق صحبت کردن در جمع (بخش دوم)


ارتباطات جدید

برخی از مزایای جمعی صحبت در جمع

یکی از مهم ترین مزایایی که صحبت کردن در جمع میتونه برای هر کسی داشته باشه، ایجاد ارتباطات جدید هست.

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید توی زندگیمون داشته باشیم، ارتباطات مفید است.

یعنی افرادی که به ما توی مسیری که میخوایم در اون حرکت کنیم، کمک کنن و یا بهمون آرامش بدن.

و خب مهم تر از همه اینکه… صحبت کردن در جمع یا سخنرانی، میتونه امکان ایجاد این ارتباطات رو به ما بده.

در ادامه بخش قبلی مزایای صحبت کردن در جمع، به برخی دیگر از مزایای این مهارت مهم میردازیم.

ارتباطات جدید از سخنرانی، مگه ارزش دارن؟

واقعیت اینه که یکی از بهترین جاها برای پیدا کردن ارتباطات مفید، چنین جاهایی هست.

شاید بپرسید چرا!

برای اینکه افرادی که به مراسم هایی میان که شما میتونید در اونجا صحبت کنید، به احتمال بسیار با حوزه فعالیت شما آشنایی دارن.

این آشنایی اون ها موجب میشه که وقتی شما حرف میزنید، به تخصص شما اعتماد کنند.

و در نهایت، فردی که به شما مرتبط هست، میتونه با شما ارتباط بگیره.

و چنین ارتباطی، نتایج مثبت زیادی داره.

حتی توی بعضی از کشور ها، حلقه های مکالمه (Speaking Circles) وجود داره که به افراد کمک میکنه توی صحبت کردن در جمع بهتر شن.

دلیلش هم مشخصه! برای استفاده از مزایای اون!

اما بریم سراغ خود مزایا!

  • ایجاد ارتباطات نو

همونطور که گفتم، وقتی توی جمعی صحبت میکنید، افراد شما رو میبینن.

و بهترین فرصت هست که به شما نزدیک شن تا از تخصص شما و یا نظرات شما بیشتر بهره مند بشن.

پس چرا اون افرادی رو که فکر می کنید میتونید باهاشون ارتباط خوبی داشته باشید، گلچین نکنید؟

بهتون قول میدم که این افراد، میتونن چه توی زندگی شخصی چه توی زندگی شغلی، بهتون خیلی کمک کنن!

  • بهبود مهارت های ارتباطی

مهارت های ارتباطی، یعنی پیش بینی احساسات افراد، و عمل بر مبنای اون ها.

خب توی سخنرانی هم شما باید واکنش افراد رو پیش بینی کنید، باید حدس بزنید که اونا نسبت به حرفای شما چه واکنشی دارند.

و با استفاده از اون واکنش ها، متنتون رو بنویسید.

وقتی که بتونید احساس و واکنش افراد نسبت به سخنرانیتون رو پیش بینی کنید، پس راحت تر هم میتونید باهاشون ارتباط برقرار کنید، نه؟

  • بهبود مهارت رهبری

شاید قبل از اینکه دست به سخنرانی بزنید، براتون گاهی سخت باشه که خواسته هاتون رو بیان کنید.

مثلا از دوستاتون بخواید که به جای شما حرف بزنن.

یا اینکه روتون نشه حرفی رو بزنید.

اما زمانی که توی سخنرانی کردن، مهارت پیدا کنید و توی جمع به راحتی صحبت کنید.

بیان خواسته هاتون هم براتون راحت میشه.

اون موقع راحت تر میتونید افراد رو با خودتون همراه کنید و همراه کردن افراد یعنی مهارت رهبری!

 

مواردی که اینجا بهتون گفتم بخش دیگه ای از مزایای صحبت کردن در جمع بود.

نظر شما در مورد موارد بالا چیه؟

موافقید؟

تا حالا تجربه داشتید؟

خوشحال میشم اگر نظرتون رو با من در میون بذارید.