توی مطلب قبل در خصوص ارتباط مناسب با حضار صحبت کردیم و البته گفتیم که مخاطبین شما ماهی نیستند!
با توجه به اهمیت بسیار مخاطبین در سخنرانی، فن بیان و البته مهارت های ارتباطی، توی این مطلب هم به ارتباط با مخاطبین میپردازیم.
تا بتونید با غلبه بر ترس از صحبت کردن در جمع، از مزایای بسیار آن استفاده کنید.
نکته چهارم برای ارتباط مناسب با حضار: با چیزی که مشخصه شروع نکنید
یکی از اشکالاتی که خیلی از افراد دارن،
اینه که همون لحظه ای که پشت تریبون میرن، میگن که خیلی خوشحالم که دارم باهاتون صحبت میکنم.
باعث افتخار من هست که اینجام و…
این مسئله خیلی عادی هست و همه این کار رو میکنن و البته هیچ اطلاعات خاصی هم نداره!
بد نیست که به افراد نشون بدید شما هم انسان هستید!
یک داستان شخصی بگید، شاید یک جوک!
یک تجربه کوچک رو بگید و مثل همه افراد عمل نکنید.
پس سعی کنید نشون بدید که شما هم انسان هستید و انقدر حرف های کلیشه ای نزنید.
به افراد کمک کنید که با شما ارتباط برقرار کنند. و پیام خودتون رو به حرفی که قراره بزنید کمی مرتبط کنید.
نکته پنجم: برید سراغ اصل مطلب!
خیلی خب، حالا داستان شخصی خودتون رو به این ربط بدید که چرا اینجا هستید.
بگید که چه چیزی یاد گرفتید و دوست دارید چه چیزی رو به اشتراک بذارید.
برید سر اصل مطلب.
به حضار نگید که تا حالا چند تا دفتر و چند تا شرکت داشتید.
خیلی فوری بین داستان و پیامتون ارتباطی ایجاد کنید.
چون این همون چیزیه که افراد دوست دارن بشنون!
نکته ششم: مسیر ماجراجویی رو توضیح بدید!
به طور خلاصه بگید که قراره در مورد چه چیزی صحبت کنید.
البته نه به صورت تیتر وار.
بلکه به صورت خیلی ساده و خلاصه.
کل مسیر ماجراجویی رو بگید تا اونا از چیزی جا نمونن!
نکته هفتم: به حضار قول بدید
به افراد قول بدید!
اما چه قولی؟
ساده ترین چیزی که میتونید تضمینش کنید!
مثلا اگر توی یک سمینار کسب و کار قراره که سخنرانی کنید، میتونید بگید:
توی 20 دقیقه بعد، قراره ابزار ها و استراتژی هایی رو یاد بگیرید که به وسیله اون ها فروشتون رو 20 درصد افزایش بدید.
یا اگر توی سمینار سبک زندگی هستید، به اون ها بگید که قراره توی نیم ساعت آینده، یاد بگیرن چطور هیچوقت از چیزی ناراحت نشن.
اگر قراره توی کلاس درس کنفرانس بدید، بگید قراره توی 15 دقیقه بعد، کل تاریخ یک سلسله خاص رو یاد بگیرن.
و به همین ترتیب توی جاهای دیگه!
در آخر فراموش نکنید!
در آخر این نکته رو فراموش نکنید که شما قراره برای افراد صحبت کنید تا بهشون کمک کنید.
سعی نکنید که با اونا مثل ماهی برخورد کنید.
شما فقط 30 ثانیه فرصت ندارید!
با وجودی که 30 ثامیه اول هم خیلی مهم هست و باید حتما قدرش رو بدونید.
اما همه چیز 30 ثانیه اول نیست!
همچنین کلی تکنیک و ترفند وجود داره که میتونید به وسیله اونا توجه افراد و حضار رو به خودتون جلب کنید و حتما در موردشون با هم صحبت می کنیم.
نظرتون در مورد این مطلب چی بود؟
دوست داشتید؟
شما معمولا چیکار می کنید؟
برگرفته از:
چقدر عاالی👏👏من صحبت برای جمعیت و خیلی دوست دارم و مطالب شماهم استفاده بردم ممنون واقعا🙏🏽🙏🏽
واقعا کار لذت بخشی هست، فکر کنم یکی از بهترین حس هایی هست که آدم میتونه داشته باشه. شخصا خیلی این کار رو دوست دارم، اما بسیاری از افراد با این مسئله مشکل دارن. سعی من بر اینه که به این افراد کمک کنم.