در ادامه ی مطلب قبل که درباره ی جلسه کاری ها و عدم نتیجه بخشی اون ها مطالعه کردیم،
در این مطلب نکات و راه حل های بیشتری رو بررسی میکنیم.
با توجه به مطلب قبلیمون و سه گروهی که برای جلسه کاری ها بررسی کردیم،
حتی اگه توی دو دسته ی آمفی تئاتر و گورستان قرار نداشته باشین،
دونستن بعضی ویژگی های دسته ی مهمانی برای داشتن عملکرد بهتر در اون ها، میتونه خیلی مفید باشه.
پس بیاین با هم یاد بگیریمشون.
نکته اول : خودخواهی رو توی جلسه کاری ها پشت در بذارید.
اولین قانونی که همه ی افراد همون ابتدا باهاش موافقت میکنن، اینه که غرور و خودپسندی رو کنار بذارن؛
و به قیمت تخریب آدم های دیگه سعی نکنن خودشون رو خوب نشون بدن.
این ذات ما آدم هاست که وقتی توی جمع هستیم، سعی میکنیم از هر فرصتی استفاده کنیم تا کارآمدی خودمون رو به رخ بکشیم.
فکر میکنم بزرگترین چالشی که آدم های حرفه ای باهاش مواجه میشن، اینه که خودنمایی نکنن و با یک برنامه ی مشخص وارد جلسه بشن.
و اینجوری باعث خوب دیده شدن کسب و کار بشن نه خودشون.
نکته دوم : بیشتر شنونده باشین.
این مورد برای افرادی هست که ناخودآگاه یا آگاهانه، جلسه رو تحت سلطه میگیرن و میخوان همیشه حرف آخر رو بزنن.
من مدت هاست فکر میکنم که اکثر مردم اصلا گوش نمیدن و دوست دارن بیشتر صحبت کنن.
خیلی مهمه که حواسمون باشه قضاوت های بی جا رو کنار بذاریم،
و فقط منتظر فرصت برای صحبت کردن نباشیم.
نکته سوم : من درست میگم، تو اشتباه میگی.
دقت کردین بعضی وقت ها حتی جمع آدم های بالغ و خلاق هم، کاملا شبیه مهدکودک بنظر میرسه؟
هیچی بدتر از این نیست که شاهد آدم های بزرگسالی باشیم که چشم و هم چشمی میکنن،
و حرفاشون با محوریت من میبرم و تو میبازی پیش میره.
این قضیه رو هم باید پشت در بذارید؛
همه ی افراد باید پیرو هدف برد دو طرفه باشن.
نکته چهارم : توضیح و توجیه اضافی ممنوع.
توضیحات و توجیهات طولانی وقت زیادی رو توی جلسات هدر میدن.
همه ی افراد باید با گویایی و سرعت کلامشون به همکارانشون احترام بذارن.
اگر اشتباهی کردین بدون هدر دادن سی و پنج دقیقه از وقت جلسه،
اون رو قبول و اعتراف کنین!
با این حرکت، این کار رو برای بقیه هم راحت تر میکنین.
نکته پنجم : ما همه یکسان هستیم.
فرض کنین چقدر عالی میشد اگر همه ی ما با اعتماد به نفس کامل وارد یک جلسه میشدیم!
در حالی که همه ی ما کسب و کار و بودجه و فشارها و… خودمون رو داریم،
مهمه که بدونیم ما هممون با هم مساوی هستیم.
ترقی و پیشرفت توی کسب و کارمون، به معنی کنار گذاشتن حس همدلی و همدردیمون نیست؛
یادمون باشه که ما هممون فرزند، پدر یا مادر هستیم،
و نقاط مشترک زیادی به غیر از مسائل کاری با هم داریم.
مهم ترین مسئله ایجاد ارتباط هست
میدونم درخواست سختیه، اما اگه میخواین جلسات کاریتون رو بهتر و بهتر کنید و به دسته ی مهمانی ملحق بشین، تنها راه موفقیتتون همینه.
روز قبل برگزاری جلسه با رییس و برگزار کننده ی اون، یه مکالمه ی آروم داشته باشین؛
باهاش در مورد مطالبی که الان خوندین و شیوه های به ثمر رسوندن جلسات صحبت کنید، و ازش اجازه بخواین که یه چیزی رو امتحان کنید.
وقتی اجازه داد، پنج شرطی که گفتم رو در یک جدول بنویسید و اون هارو برای حاضرین توضیح بدید.
و قبل از شروع جلسه ازشون بخواید که تاییدش کنن.
خیلی آرمانی و خیالی نیست؟
ممکنه باشه؛
اما ما همگی جلسات پربار و لذت بخشی رو به همدیگه و کسب و کارمون مدیونیم!
اگه خودتون مسئول برگزاری جلسه هستین، حتما امتحان کنین و خودتون تفاوتش رو حس کنید.
من انجام دادم و باید بگم که تحول رو دیدم.
از مهمانی لذت ببرید!
ارتباط واقعا همه چیزه!
نظر شما چیه؟
اگر این مطلب براتون مفید بوده، خوشحال میشم نظراتتون رو بدونم.
به نظر شما چه نوع از جلساتی بهتر هستن؟
آیا معمولا از جلساتتون نتایج دلخواهتون رو میگیرید؟
بر مبنای:
مطالب جلسات کاری بسیار مهم و کمیاب هستن و برای من که خیلی مفیدن چون تقریبا هیچی نمیدونستم با وجود سابقه ی کاری زیاد ،مچکرم🌹
خوشحالم که مفید بوده و استفاده کردید.