سخنرانی حرفه ای و نکات مهم آن – بخش چهارم


سخنرانی حرفه ای

در ادامه مطالب قبل، به نکات مهم برای سخنرانی حرفه ای می پردازیم

اما بر مبنای حرفی که توی مطلب قبل هم زدیم، وقت رو تلف نمی کنم تا مستقیم بریم سر اصل مطلب!

نکته ششم سخنرانی حرفه ای : یک سخنرانی بدون داستان، مثل ارائه دانشگاه هست!

فارغ از اینکه پیام یا اطلاعاتی که دارید به مخاطب میدید چقدر مهم هستن،

اگه اون موارد رو بدون داستان بگید،

مثل این میمونه که دارید برای کلاس دانشگاهتون، درس ارائه میدید.

اگر توی دانشگاه یا کلاس درس نیستید، بدونید که افراد دوست ندارن کسی براشون این مدلی حرف بزنه!

واقعیت من فکر می کنم که حتی دانشجویان و دانش آموزان هم دوست ندارن کسی براشون این مدلی حرف بزنه،

اما مجبور هستن بشینن و گوش کنن!

مهم نیست که شما مدیر عامل جایی هستید،

یا توی مرکز خدمات مشتریان یک شرکت کار می کنید،

همه ما طوری هستیم که نسبت به داستان ها واکنش خوبی داریم.

به مخاطبین خودتون کمک کنید که با شما ارتباط برقرار کنند،

و پیام شما رو درک کنند؛

و این اتفاق از طریق به اشتراک گذاری عکس و تجارب شخصی رخ میده،

تا بتونن تجاربی که شما توی زندگیتون داشتید رو درک کنند!

نکته هفتم: به افراد کمک کنید علاوه بر فکر کردن، احساس هم بکنند!

اکثر ارائه ها نیاز به این دارن که کمی اطلاعات رو در کنارشون داشته باشن،

تا به این شکل بتونن اعتبار داشته باشن و افراد اونا رو باور کنن،

اما هر ارائه ای قطعا به این نیاز داره که یک ارتباط احساسی هم با مخاطبش برقرار کنه!

این رو فراموش نکنید که مخاطبین شما همیشه با دو ذهن به شما گوش میدن:

ذهن خودآگاه و ذهن ناخودآگاه!

ذهن خودآگاه به حرف های شما گوش میده و فکر میکنه،

اما ذهن ناخودآگاه به صورت احساسی عمل میکنه.

شما ممکنه که یک ارائه بی نظیر و بی نقص داشته باشید،

و همه حضار هم سر تکون بدن و لبخند بزنن،

اما این مسائل از طریق ذهن خودآگاه آن هاست؛

پس تا زمانی که اونا چیزی رو احساس نکنن، احتمال کمی داره که نسبت به پیام شما عملی انجام بدن.

از قبل تصمیم بگیرید که دوست دارید مخاطبینتون چطور واکنش نشون بدن،

و بعد خودتون رو آماده کنید تا مخاطبینتون حسی که میخواید رو بدست بیارید.

اکثر افرادی که در حال فعالیت توی حوزه سخنرانی هستند،

به این فکر می کنند که چطور صحبت خودشون رو تاثیرگذار آغاز کنند تا افراد میخکوب بشن؛

خب، این اتفاق درستیه، اما بیاید این مسئله مهم رو فراموش نکنیم که تاثیری که مخاطبین ما توسط اون سالن رو ترک می کنن،

حتی بیشتر از اون تاثیر اولیه، اهمیت داره! پس بهش دقت کنید!

شما دوست دارید مخاطبینتون زمانی که دارن از سالن خارج میشن چه حسی داشته باشن؟

و اما نظر شما!

مطمئنم که با رعایت نکاتی که توی این چند مطلب مطرح شد،

میتونید به اون حسی که دوست دارید افراد از شما بگیرن، خیلی نزدیک تر بشید!

نظراتتون رو با من به اشتراک بذارید

این مطالب براتون مفید بودن؟

باز هم دوست دارید از این نوع مطالب براتون قرار بدم؟

منتظر نظراتتون هستم!

لینک مطلب بخش اول

لینک مطلب بخش دوم

لینک مطلب بخش سوم

لینک مطلب بخش چهارم

بر مبنای:

تجربیات شخصی

Brian Tracy

Leil Lowndes

Mindful Speaker

برای یادگیری کلی نکته مثبت در خصوص مهارت های ارتباطی و فن بیان، حتما دوره پایه مهارت های ارتباطی رو دانلود کنید!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

4 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها most voted
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ماریا صدر
ماریا صدر
4 سال قبل

فوق العاده عالی 👍🏽👍🏽به نظرم اعتبار بخشیدن به یک سخنران وابسته به اون حسی هست که افراد باهاش مراسم و ترک میکنند.

محمدرضا غوغایی
محمدرضا غوغایی
4 سال قبل

بسیار عالی و اموزنده بود . مهم تر از همه بخشی بود که در مورد تاثیر احساسی گفته شد . موفق تر باشین