در مطلب قبل در خصوص مدیریت مکالمات سخت صحبت کردیم. و در این مطلب به ادامه آن و باقی نکات میپردازیم.
مثل همیشه مستقیم میریم سر اصل مطلب!
پس همراه ما باشید!
مدیریت مکالمات سخت از طریق استفاده مناسب از ارتباطات کلامی و غیر کلامی
یکی از نکات بسیار مهم در این زمان ها، شفاف صحبت کردن است.
نباید از زبان و اصطلاحاتی استفاده کنید که شخص دیگری متوجه نشود.
ارتباط چشمی برقرار کنید و سعی کنید که در حالتی بایستید یا بنشینید که آرامش داشته باشید.
از کلماتی که حالت تهاجمی، استفاده نکنید.
از سوی دیگر نباید فراموش کنید که زبان بدن مناسبی داشته باشید و در حالت تدافعی یا تهاجمی نباشد.
گوش کنید و نتیجه بگیرید!
زمانی که استرس داریم، تمایل به این داریم که خوب گوش نکنیم!
سعی کنید که آرامش داشته باشید و با دقت به نظرات افراد گوش کنید،
به عقاید و پیشنهادات دیگران گوش کنید؛
و البته احساسات افراد را هم در نظر بگیرید!
از تکنیک هایی استفاده کنید که بتوانید همه چیز را شفاف کنید.
و بازخورد های مناسبی را بدهید و در نهایت این را نشان بدهید که شما دارید به طرف مقابل و حرف های او گوش میدهید!
آرام باشید و تمرکز خود را حفظ کنید!
زمانی که آرامش داشته باشیم، ارتباط برقرار کردن آسان تر می شود.
نفس های عمیق بکشید و سعی کنید که آرامش کامل داشته باشید.
اگر شما آرامش داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که طرفین مقابل شما هم آرامش داشته باشند.
تمرکز خودتان را بر روی چیزی که می خواهید بگویید حفظ کنید!
به انحراف کشیده نشوید و حواستان از این پرت نشود که چرا دارید با طرف مقابل ارتباط برقرار می کنید.
پیشنهاد میکنم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:
ارتباطات در شرایط سخت (بخش اول)
مکالمات در شرایط سخت (بخش دوم)
مکالمات در شرایط سخت (بخش سوم)
مکالمات در شرایط سخت (بخش چهارم)
مکالمات در شرایط سخت (بخش پنجم)
بر مبنای:
برای یادگیری نکات کاربردی و تخصصی در خصوص مهارت های ارتباطی و فن بیان، حتما دوره پایه مهارت های ارتباطی رو دانلود کنید!