مهارت‌های ارتباطی در کسب و کار چه تاثیری دارند؟


مهارت‌های ارتباطی در کسب و کار

یکی از مهم ترین تاثیرات مهارت‌های ارتباطی در کسب و کار می باشد.

اما شاید علت این اهمیت تا به حال به خوبی مطرح نشده.

در این مطلب به این مسئله مهم میپردازیم.

مهارت‌های ارتباطی در کسب و کار موجب مدیریت بهتر می شوند!

با داشتن مهارت های ارتباطی خوب، می توانید تعاملات خود را با دیگر کسب و کار ها و سازمان ها را بهتر مدیریت کنید.

همه افرادی که به نوعی در بازار کسب و کار فعال هستند، در طول زندگی حرفه ایشان، با جاهای مختلفی مثل:

سازمان ها، نهاد ها، فروشگاه ها، دیگر کسب و کارها، ادارات دولتی، آموزشگاه ها و… در ارتباط هستند.

خوب بودن در مهارت های ارتباطی موجب راحت شدن این تعاملات می گردد؛

از سوی دیگر تضمین می کند که می توانید به راحتی و با شفافیت به نکته مد نظر خودتان را به دیگران بیان کنید!

و البته واکنش های بهتری هم از دیگران بگیرید!

ارتباطات در ادارات و شرکت ها!

شاید تا به حال به این مسئله دقت نکرده باشید.

اما علت موفقیت بسیاری از افراد در ادارات و شرکت ها چیزی نیست به جز ارتباطات.

در کتاب “دنبال نخود سیاه نروید” اثر “اریک بارکر” این مسئله به وسیله تحقیقاتی مطرح شده.

شاید باور نکنید اما 85 درصد علت موفقیت افراد هیچ ارتباطی با تخصص آن ها یا عملکرد آن ها در مجموعه ها ندارد.

و فقط به این بستگی دارد که مدیر بالا سری آن ها، چقدر از آن ها راضی هست!

به همین سادگی!

و راضی بودن مدیر بالا سری از شما، به چیز زیادی بستگی ندارد به جز مهارت های ارتباطی خوب با آن فرد!

ارتباطات یک فرایند دو طرفه هست!

چیزی که نباید فراموش کنیم این است که مهارت‌های ارتباطی در کسب و کار فرایندی دو طرفه است.

در کسب و کار ما صرفا اطلاعات را ارسال نمی کنیم.

یا صرفا آن ها را دریافت نمی کنیم.

ما اطلاعاتی را میگیریم و اطلاعاتی را هم میفرستیم.

پس ارتباط با ما دو طرفه هست.

بنابراین هم نیاز به صحبت کردن دارد و هم نیاز به شنیدن،

اما احتمالا چیزی که حتی از این ارسال و دریافت اطلاعات مهم تر است،

درک متقابل از یکدیگر است.

در کسب و کار این مسئله بسیار اهمیت دارد.

نقش ما در ارتباطات مربوط به کسب و کار

اگر شما شخصی هستید که اطلاعات را ارسال می کنید،

نباید فراموش کنید که سوالاتی را بپرسید تا مطمئن شوید که طرف مقابلتان منظور شما را متوجه شده یا نه.

حتما باید به واکنش های افراد دقت کنید، و اگر لازم بود مسائل را برایشان شفاف تر کنید.

فراموش نکنید، اگر یک فروشنده هستید، بسیاری از اوقات حرف زدن موجب فروش نمی شود، بلکه شنیدن نظر مشتری موجب فروش می شود.

اگر شما اطلاعات را دریافت می کنید،

باید حتما با دقت به اطلاعات گوش کنید و سپس بررسی کنید تا ببینید که آیا به طور کامل اطلاعات را درک کردید یا خیر.

این اتفاق از طریق پرسیدن سوالاتی مناسب رخ می دهد،

سوالاتی که می توانید از طریق آن ها به این نتیجه برسید که آیا شرایط را به خوبی درک کرده اید یا نه.

به طور کلی ارتباطات یک فرایند فعالانه است!

فرایندی که اصلا قرار نیست در آن منفعلانه رفتار کنید!

و اما شما همراه گرامی!

امیدوارم که این مطلب براتون مفید بوده باشه.

به نظرتون مهارت‌های ارتباطی در کسب و کار چقدر اهمیت دارند؟

در مطلب بعد برای ادامه این مسئله با من همراه باشید!

پیشنهاد میکنم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:

تاثیر مهارت‌های ارتباطی در زندگی شخصی

چرا آموزش مهارت های ارتباطی مهم است؟

در چه جاهایی به مهارت‌های ارتباطی نیاز داریم؟

چرا به یادگیری مهارت های ارتباطی نیاز داریم؟

بخش چهارم اصول ارتباطات

تعریف ارتباطات

ارتباطات چیست

فرایند ارتباطات

مهارت های ارتباطی

بازخورد در ارتباطات

راه های ارتباطی

بر مبنای:

تجربیات شخصی

Skills You Need

برای یادگیری نکات کاربردی و تخصصی در خصوص مهارت های ارتباطی و فن بیان، حتما دوره پایه مهارت های ارتباطی رو دانلود کنید!