مکالمات سخت در مشاغل مهم (بخش سوم)


مکالمات سخت

برخی از شغل های مهم نیازمند این هستند که مکالمات سخت را به خوبی صورت دهند.

آن ها باید این مکالمات را با همدردی، بیان مناسب، بصیرت و شفافیت پشت سر بگذراند.

برای از مشاغل مهم تنیده با مکالمات سخت

  • سیاستمداران
  • پزشکان و دیگر فعالیت حوزه سلامت
  • پلیس و دیگر مراجع حقوقی
  • مدیران
  • شغل شما!

مکالمات سیاستمداران

سیاستمداران اغلب اوقات باید در مورد خبر های بد صحبت کنند، چیزهایی مثل شکست در بخش آن ها، کلاهبرداری و اختلاس و عدم رسیدن به اهدافشان.

از آنجایی که در جامعه سیاستمداران بدین گونه سنجیده می شوند که چقدر خوب خبر های بد را می دهند، این مسئله برای آن ها بسیار مهم است.

آن ها باید نگران شرایط و چهره اجتماعی خودشان باشند، نگران حزب سیاسی شان باشند و از همه مهم تر نگران کشورشان هم باشند.

معمولا سیاستمداران نمی توانند از مربیان یا مشاورانی استفاده کنند که میزان عذاب وجدانشان را کاهش دهند.

یا کاری کنند که خودشان کمتر اذیت شوند.

یکی از تکنیک هایی که سیاستمداران زیاد از آن استفاده می کنند،

این است که اخبار بد را به همراه چند اتفاق بزرگ بیان می کنند،

و امید به این دارند که رسانه ها در خصوص نکات خوب صحبتشان بنویسند و صحبت کنند.

مکالمات پزشکان و فعالین حوزه سلامت

این قشر نیازمند این هستند که اخبار بد و یا غیر منتظره را به بیمار یا نزدیکان بیماران بدهند.

برای مثال اخباری مثل تشخیص سرطان!

این افراد نیاز دارند که آموزش ببینند چطور این اخبار را به شکلی منتقل کنند که موثر و با حساسیت باشد.

مکالمات پلیس ها و مراجع حقوقی

این قشر نیاز به این پیدا می کنند که خبرهای بدی را به قربانیان حوادث یا خانواده و دوستانشان بدهند.

این افراد نیز نیاز به این دارند که مبانی کلی این مسئله را آموزش ببینند!

مکالمات سخت مدیران

زمانی که مدیران در سازمان ها فعالیت می کنند،

ممکن است به این نیاز پیدا کنند که به کارکنانی که نتیجه خوبی ندارند، خبرهای بدی بدهند.

از سوی دیگر مدیران به این نیاز پیدا می کنند که اخبار بد را به مدیران ارشد و یا اعضای هیئت مدیره بدهند.

به ویژه زمانی که سازمانشان در افت هست و یا نتیجه خوبی در کسب و کار حاصل نشده.

مکالمات دشوار در شغل شما

شغل شما هر چیزی که هست،

گاهی اوقات نیاز دارید که اطلاعات بدی را به دیگر افراد بدهید.

این یکی از قابلیت های مهم در بازار کسب و کار است،

و البته از چیزهایی است که کارفرمایان به دنبال آن هستند.

ممکن است در مصاحبه های شغلی از شما درخواست شود که چنین کاری را انجام دهید.

و یا در حین فعالیت با چنین مواقعی برخورد کنید که باید توانایی انجام آن را داشته باشید.

تا حالا برای این کار آموزش دیده اید؟

دوست دارید آموزش ببینید؟

فکر می کنید آموزش دیدن در این حوزه چقدر مهم هست؟

در مطلب بعد در خصوص برخی از مسائل از جمله احساسات و تغییرات صحبت می کنیم،

چیزهایی که مکالمات شما را دشوار می کنند!

پس با من حتما همراه باشید!

برای ادامه یادگیری در مطالب بعد همراه من باشید.

پیشنهاد میکنم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:

ارتباطات در شرایط سخت (بخش اول)

مکالمات در شرایط سخت (بخش دوم)

مکالمات در شرایط سخت (بخش سوم)

بخش چهارم اصول ارتباطات

تعریف ارتباطات

ارتباطات چیست

فرایند ارتباطات

مهارت های ارتباطی

بازخورد در ارتباطات

راه های ارتباطی

بر مبنای:

تجربیات شخصی

Skills You Need

برای یادگیری نکات کاربردی و تخصصی در خصوص مهارت های ارتباطی و فن بیان، حتما دوره پایه مهارت های ارتباطی رو دانلود کنید!