نکات مهم سخنرانی به صورت عملی – بخش اول


نکات مهم سخنرانی

توی این مطلب و مطلب بعد قراره با هم دیگه در مورد چند تا از نکات مهم سخنرانی صحبت کنیم.

همونطور که احتمالا میدونید، ارائه دادن در محل کار به منظور استفاده از مزایای آن با خواندن از روی اسلاید ها رخ نمیده.

همچنین از طریق صحبت کردن با صدای مونوتون (بدون هیچ فراز و فرود) و یا صرفا بمباران اطلاعاتی کردن افرادی که خودشون متخصص هستن هم نتیجه خیلی خوبی نداره.

اما با وجودی که این مسائل خیلی مشخص به نظر میان، هنوز هم خیلی از افراد این کار ها رو میکنن و مطمئنم که شما هم دیدید.

توی عصری که همه جا پر از اطلاعات هست،

تنها راهی که میتونیم از طریق اون به خوبی با بقیه ارتباط برقرار کنیم،

اینه که دقت زیادی داشته باشیم و هوشمند باشیم.

توی سال 2012، هفته نامه بلومبرگ نوشت که در هر دقیقه 350 ارائه پاورپوینت در جهان درست میشه.

و از سال 2012 تا الان خیلی گذشته! تازه اون عدد فقط پاورپوینت بود و نه چیزای دیگه!

به نظر شما امروز در هر ثانیه یا در هر روز، چند تا پاورپوینت درست میشه؟

اگه بخوایم امروز این عدد رو حساب کنیم، فکر کنم خیلی بالاتر از قبل باشه

چرا آموزش نکات مهم سخنرانی اهمیت زیادی داره؟

واقعیت اینه، که فارغ از اینکه شما کی هستید، چیکار می کنید و یا کجا زندگی می کنید،

احتمال اینکه بتونید فرار کنید و هیچوقت جایی ارائه ندید، هر روز کمتر از قبل میشه.

پس بیاید از این فرصت استفاده کنیم.

اگه ازتون خواسته میشه تا جایی ارائه ای داشته باشید،

من شما رو تشویق میکنم که از این فرصت استفاده کنید،

تا هم بتونید روی مخاطبینتون تاثیر بذارید و هم در این حوزه اعتبار کسب کنید.

به نظر من این افتخار بزرگیه که از شما دعوت بشه،

تا جلوی گروهی از افراد بایستید و با صدای خودتون در مورد موضوعی که دوستش دارید صحبت کنید.

مگه هر کدوم از ما، در هر هفته، چقدر فرصت پیدا می کنیم که بتونیم توجه تعدادی مخاطب رو به خودمون جذب کنیم؟

بسیاری از افراد، تمام طول هفته مبارزه می کنند تا کاری کنند که صداشون شنیده بشه،

مبارزه می کنند تا نظراتشون رو بیان کنند؛

پس از این لحظات ارزشمند استفاده کنید تا صداتون به گوش افراد برسه و بتونید باهاشون ارتباط برقرار کنید.

اما بریم سراغ نکاتی مهم، تا بتونید از اونا توی سخنرانی هاتون استفاده کنید!

نکته اول: مخاطبین‌تون رو سورپرایز کنید!

من حس میکنم که وقتی بحث در مورد سورپرایز هست،

تقریبا دو عقیده کلی توی دنیا وجود داره.

برخی از ما، عاشق سورپرایز هستیم و برخی از ما ازشون متنفریم!

اما اگه شما روی صندلی های حضار نشسته باشید و توقع داشته باشید که حوصله‌تون سر بره،

اون وقت یک سورپرایز میتونه خیلی براتون هیجان انگیز باشه.

شما حداکثر 1 دقیقه وقت دارید تا افراد رو سورپرایز کنید،

یعنی چیزی بگید یا کاری کنید که اونا اصلا توقعش رو ندارن.

منظور من از سورپرایز این نیست که اون وسط شمشیر در بیارید یا شعبه بازی کنید!

میتونید توی اسلاید هاتون چیز جالبی قرار بدید

میتونید به حضار چیزی بزرگ، خاص، قدرتمند و البته مرتبط به موضوعتون بگید که اونا ازش هیچ خبری ندارن!

رازی رو براشون آشکار کنید،

حقیقتی رو بگید و باعث بشید که به فکر فرو برن!

یا کاری کنید که لبخند بزنند!

نظر شما در مورد این مطلب؟

از اونجا که دوست ندارم مطالب طولانی بشه، ادامه این موضوع و نکات بعدی رو توی مطالب بعد مطرح می کنم،

پس روزهای بعد همراه من باشید تا کلی نکته خوب رو یاد بگیرید!

البته، نظرتون رو در مورد این مطلب بهم بگید.

دوستش داشتید یا نه؟

لینک مطلب بخش اول

لینک مطلب بخش دوم

لینک مطلب بخش سوم

بر مبنای:

تجربیات شخصی

Brian Tracy

Leil Lowndes

Mindful Speaker

برای یادگیری کلی نکته مثبت در خصوص مهارت های ارتباطی و فن بیان، حتما دوره پایه مهارت های ارتباطی رو دانلود کنید!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

2 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها most voted
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ماریا صدر
ماریا صدر
4 سال قبل

ایده ی. استفاده از سوپرایز واقعا جالبه و‌من اغلب استفاده کردم اینطوری که اگه کنفرانسم تاریخی بوده حتما یه موضوع جذاب یا یک قطعه شعر پیدا کردم که مرتبط با اون موضوع تاریخی بوده و بحث و از حالت خشکی دراورده و جذابش کرده