چرا جلسات کاری اغلب اوقات نتیجه بخش نیستند؟ – بخش اول


جلسات کاری

خیلی از جلسات کاری توی فضای پرمشغله ی کاری این دوره زمونه، اونجوری که میخوایم از آب درنمیان؛

این اتفاق معمولا مواقعی رخ میده که آدم های حاضر تو جلسه،

در حالی که خودشون رو از قبل برای تمام اتفاقات احتمالی آماده میکنن،

میخوان بتونن بداهه و آنی هم تصمیم گیری کنن.

من فکر میکنم که در کل سه نوع جلسات کاری وجود دارن.

جلسات کاری آمفی تئاتری

اینجور جلسه ها پره از حرفای سیاسی، نظرات، برنامه های شخصی و آدم های خودرای که هیچ تلاشی برای ایجاد روابط دوستانه و رشد کسب و کار نمیکنن.

فشار خیلی زیادی برای نوآوری و افزایش سود و کاهش هزینه ها به کسب و کارها وارد میشه،

تازه اگر فشار زیادی که سرمایه گذارها بهشون وارد میکنن رو نادیده بگیریم؛

این قضایا باعث به وجود اومدن چنین مسائلی میشه:

  • به توافق نرسیدن توی علایق و برنامه ها.
  • شک و بدگمانی و سردرگمی.
  • رقابت طلبی و چشم و هم چشمی.
  • ابهام و دوپهلویی.
  • زیر ذره بین قرار دادن حرف های همدیگه.

بخاطر این چیزها، خیلی از آدم های کاربلد از این جلسات که بیشتر هم شبیه جلسه ی بازجویی هستن وحشت دارن!

جلسات گورستانی

دسته ی دوم از قرارهای کاری تقریبا هیچ جذابیتی ندارن.

کلا هیچ چیز جدیدی توشون اتفاق نمیفته و به شکل مرگباری خسته کننده هستند؛

در حدی که خود شرکت کننده ها هم دلشون نمیخواد توش حضور داشته باشن.

حالا چرا اینقدر کسل کننده هستن؟

خلاصه بگم؛

آدم های همیشگی روی صندلی های همیشگیشون میشینن،

و راجع به همون چیزهای همیشگی بحث میکنن بدون این که کاری رو جلو ببرن.

این جلسه ها معمولا تحت تسلط یکی دو نفر قرار میگیره که تمایل دارن روی مسائل بی اهمیت،

یا برعکس، برنامه های واهی و پوچ تمرکز کنن.

جلسات مهمانی

دسته ی سوم از جلسات نه تنها بسیار موثر هستن،

بلکه به جرات میتونم بگم فضای خیلی لذت بخشی هم دارن!

در این قرارها این چیزها رو میبینید:

  • رهبری روشن و کاریزماتیک.
  • ژرف بینی و شفافیت.
  • احترام، صداقت، دوستی و وحدت.
  • انسانیت.

آدم های توی این دسته به خوبی میدونن که سختگیر و جدی بودن، نشونه ی حرفه ای بودنشون نیست.

هر سازمانی علاقمند به حضور در چنین گروه هایی هست؛

و صد البته خیلی ها هم ازش دوری میکنن،

چون صحبت های رک و صادقانه ی این مجالس میتونه حقایق ناراحت کننده ای رو هم برملا کنه.

پس اگر جلسات کاری شما به دسته ی مهمانی شباهت داره، بهتون تبریک میگم!

نظر شما راجع به این مطالب چیه؟

توی مطلب بعدی همراه من باشید،

تا با هم بیشتر راجع به این موضوع، علی الخصوص راجع به دسته ی مهمانی یاد بگیریم!

منتظر نظراتتون هستم.

لینک مطلب بخش اول

لینک مطلب بخش دوم

بر مبنای:

تجربیات شخصی

Brian Tracy

Mindful Presenter