چگونه از سوء برداشت جلوگیری کنیم ؟ (بخش چهارم)


سوء برداشت

شاید گاهی اوقات به این فکر کنید که چطور می توانید از سوء برداشت جلوگیری کنید

در ادامه مطلب قبل، می خواهیم این مسئله را به همراه مثالی مورد بررسی قرار دهیم.

چگونه از حرف دیگران سوء برداشت نکنیم؟

زمانی که به فرایند فکری خودتان فکر می کنید، آگاه باشید که چه بخش هایی از اطلاعات را بدون تردید قبول می کنید.

آن موارد احتمالا ریشه در سیستم باور های شما دارند،

در نتیجه بد نیست که چند لحظه پیش خودتان فکر کنید و ببینید که آیا واقعا درست هستند یا نه.

بعضی اوقات متوجه می شوید که حداقل برخی از آن ها برای “همه افراد” درست نیستند.

از چه لغاتی در هنگام صحبت کردن استفاده کنیم؟

زمانی که دارید دلایل و طرز فکر خودتان را بیان می کنید، از چنین عبارات کلیدی باید استفاده کنید:

“خب، چیزی که من متوجه میشم، اینه که تو از این بخش خوشت میاد، اما از اون بخش خوشت نمیاد، درسته؟”

یا

“به نظر میاد که اینطوریه که….” و “من فکر می کنم که این مسئله درسته، اما آیا بقیه افراد هم همینطورن؟”

شما می توانید سوالاتی را بپرسید تا اطلاعات را تست کنید.

3 نوع سوال به طور کلی وجود دارد.

  • شما با سوال خودتان به دنبال اطلاعات هستید
  • می خواهید حدس و گمان خودتان را مورد آزمایش قرار دهید
  • و یا فقط به چیزی اشاره کنید

در این فرایند شما باید از سوالاتی استفاده کنید، که اطلاعات را تست کنید!

اطلاعات را چطور برای جلوگیری از سوء برداشت تست کنیم؟

در مطلب بعدی قرار است با هم در خصوص همین مبحث صحبت کنیم،

پس حتما در مطلب بعدی هم همراه من باشید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

راستی نظرتون در مورد مطلبی که خواندید چی بود؟ پیشنهاد میکنم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:

سوء برداشت در ارتباطات به چه معناست؟ (بخش اول)

مثالی از سوء برداشت در ارتباطات (بخش دوم)

جلوگیری از سوء برداشت در ارتباطات (بخش سوم)

چگونه از سوء برداشت جلوگیری کنیم (بخش چهارم)

موانع ارتباط موفق چه چیزهایی هستند؟ (بخش اول)

موانع ارتباط موفق چه چیزهایی هستند؟ (بخش دوم)

موانع ارتباط موفق چه چیزهایی هستند؟ (بخش سوم)

ارتباطات چیست

فرایند ارتباطات

مهارت های ارتباطی

بر مبنای:

تجربیات شخصی

Skills You Need

برای یادگیری نکات کاربردی و تخصصی در خصوص مهارت های ارتباطی و فن بیان، حتما دوره پایه مهارت های ارتباطی رو دانلود کنید!